Ki a tehetséges, hogyan gondozzuk?
Megyei tehetségnapot tartottak a Pásztorvölgyi Általános Iskola és Gimnáziumban. A szervező házigazda intézmény mellett a Felsővárosi Általános Iskola és Előkészítő Szakiskola és Tinódi Sebestyén Tagiskola részt vett a mai rendezvényen. Céljuk, hogy új alapokra helyezik és egységesítik tehetséggondozó munkájukat. Az egész iskolai tanévet lefedő komplex tehetséggondozó programot és a mai napon megtartott pedagógusoknak szóló szakmai konferenciát és műsort az intézmények a TÁMOP 3.4.3. elnyert pályázatával valósíthatták meg.
A megnyitón Hevesi Zoltán megbízott iskolaigazgató elmondta: a gazdasági és szociális bizonytalanságok, valamint az iskolák szűkös forrásai mára csaknem ellehetetlenítették az intézmények működését. Az egyre nehezebb körülmények között megújuló, a tehetség fogalmának modernebb értelmezését elfogadó pedagógusok, így az iskola oktatói is még a pályázat elnyerése előtt kísérletet tettek a helyi tehetséggondozási program megkezdésére.
Köszöntőjében Rázsi Botond alpolgármester – aki korábban az iskola igazgatója volt – arról beszélt, hogy ugyan a régebbi időkhöz képes most más minőségben érkezett az iskolába, de a mai napig is szívén viseli az iskola és az odajáró diákok sorsát.
A tehetség adottság, de a mai magyarországi körülmények között azt lehet mondani, hogy a legjobb iskolában is el tud kallódni a tehetséges diák, ha nem társul hozzá kilencven százalék izzadság. A szülőknek, a tanároknak, magyarul mindenkinek a munkája, hogy a tehetség kibontakozhasson- mondta az alpolgármester.
Előadást tartott a tehetséggondozás jelentőségéről Dr. Ludányi Ágnes, az Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar dékán helyettes , tanszékvezető főiskolai tanár. A tehetség, mint adottság megnyilvánulásaira és annak észre nem vételére, valamint az elnyomás veszélyeire hívta föl a figyelmet. A gyermekek életútját elsődlegesen meghatározó szülők megértésére és a tehetség felismerésére, valamint annak támogatására igen nagy szükség van- emelte ki előadásában. Természetesen az iskolaérett kort követően, a fellelhető te hetségek gondozása már a pedagógusok felelőssége is. Dr. Ludányi Ágnes előadásában példákkal támasztotta alá a mai fiatalok viselkedés ének általános jellemzőit, illetve a tehetséget akár ösztönösen is álcázni képes diákok csalókának tűnő megnyilvánulásairól is ejtett szót. A tehetség, mint adottság könnyen alvó állapotba tud kerülni, ha a szövevényes, elsőre szinte átláthatatlan autópálya látványához hasonló, csomópontokat tartalmazó életpálya valamely állomásán akár fel nem fedezés, akár elnyomás áldozatává válik a tehetség a fiatalokban. A diákokra való odafigyelés jelentőségére, a pedagógusok empatikus és szakértő hozzáállására feltétlenül nagy szükség van - mondta Dr. Ludányi Ágnes.
Rajnai Gábor a Magyar Tehetségsegítő Tanács hálózatfejlesztési koordinátora a Tehetségpontok és hálózatuk címmel tartott előadását követően a tehetséges diákok műsora volt látható.
Elsőként a rendezvényszervező iskola néptánc csoportja lépett föl, majd a Tinódi Tagiskola diákjai régi magyar lassú táncokat adtak elő a XVII. századból. Ezt követte a „Prezentáció Erdélyről” című előadás, és „Danza – XVI. századi tánc csengettyűkön" fellépés, majd egy Holland népmesét hallhattak a vendégek, szintén a Tagiskola tanulóinak bemutatásában.
A továbbiakban angol nyelven előadott verssel, a Vámpírok bálja című előadással lépett föl a Felsővárosi Általános Iskola és Előkészítő Szakiskola. Ezen kívül felcsendült az intézmény énekkarának szólama és egy hegedűszóló is.
A műsort a Pásztorvölgyi Iskola Akrobatikus Rock’N’Roll együttes e zárta.
Az esemény végén pedig kiállítás nyílt a Pásztorvölgyi Galériában.
Bajzát Rafael, 2011/03/30 12:45:26 « Vissza
|